Kinesiotaping

Kinesiotaping is volgens het Medical Taping Concept een tapemethode die afkomstig is uit Japan. Het is bij uitstek een tapingtechniek die zowel preventief als voor de behandeling van klachten aan het bewegingsapparaat kan worden ingezet. Door gebruik te maken van deze tapingtechniek worden de natuurlijke herstelprocessen van het lichaam optimaal benut. De tape wordt zodanig aangebracht dat het voor activering van het zenuwstelsel en het algemene circulatiesysteem zorgt. De aangedane spieren en pezen zullen hierdoor sneller herstellen. Ook wordt vocht bij zwelling beter afgevoerd. De gebruikte tape is hypoallergeen (huidneutraal), ademend en heeft dezelfde dikte en gewicht als de huid.

kinesio-fysiosteps
Behandelbank

Belangrijke kenmerken kinesiotaping

• Pijndemping en vermindering vochtophoping, het geeft steun aan spieren en gewrichten, ook bij verstuikingen, kneuzingen of na operaties en lymfeklachten.
  • Ondersteunt bij houdingsaspecten van gewrichten en weefsels.
  • Toepasbaar bij ontstekingen en overbelasting klachten (gewrichtspijn), bijvoorbeeld tennisarm, golferselleboog, achillespeesklachten, rug -en schouderklachten.
  • Elastisch, het rekt tot 130-140% van zijn oorspronkelijke lengte m.a.w. het rekt en beweegt mee gedurende activiteiten.
  • Kinesiotape is gericht op kunnen blijven bewegen en drukvermindering. Het mag meerdere dagen blijven zitten en heeft een 24 uurs herstelproces.

Neem vrijblijvend contact op of kom gewoon even langs, we helpen u graag verder.