Bij het eerste bezoek gelieve een geldige legitimatie en BSN nummer mee te nemen.
Tijdens de eerste afspraak worden uw klachten in een gesprek/onderzoek in kaart gebracht.
Indien noodzakelijk kan de fysiotherapeut u verder verwijzen, bijvoorbeeld naar uw huisarts/specialist.
U dient op tijd te zijn voor uw afspraak.
Wilt u een afspraak annuleren of verplaatsen? Zorgt u dan dat u dat uiterlijk 24 uur van te voren doet.
Bij annuleren op de dag van de afspraak wordt 75% aan u in rekening gebracht van de gereserveerde afspraak.
Verzekeringen/zorgpolis:
Het aantal behandelingen dat u vergoed krijgt, is afhankelijk van uw aanvullende verzekering binnen uw zorgverzekeringspakket. Behandelingen die buiten de polis worden afgenomen, worden aan u gefactureerd.
U bent zelf verantwoordelijk voor het op de hoogte zijn van uw polisvoorwaarden voor wat betreft fysiotherapie en (sport-)podologie.
Indien u niet verzekerd bent voor fysiotherapeutische of (sport-)podologische hulp, dan zult u ter plaatse de kosten moeten voldoen (contant of pinnen), tenzij anders overeengekomen.
De actuele tarieven hangen in de wachtkamer.
FysioSteps heeft contracten met alle vooraanstaande zorgverzekeraars. Hierdoor declareren wij rechtstreeks bij de zorgverzekeraars voor wat betreft fysiotherapie en podologie, mits de polisvoorwaarden dit toelaten. Andere diensten worden aan u gefactureerd.
Chronische klachten vergoed uit de basisverzekering zijn pas van toepassing als eerst uw aanvullende verzekering is aangesproken.
Hygiëne:
Van de cliënt wordt verwacht dat hij/zij aan persoonlijke hygiëne doet.
Eten is niet toegestaan in de praktijkruimten.
Tijdens de (fysio-)fitness is drinken uiteraard toegestaan.
Gelieve uw voeten goed te vegen of eventueel uw schoenen uit te doen als deze smerig zijn.
Roken is binnen FysioSteps niet toegestaan.
Bij gebruik van de revalidatieruimte dient u daarvoor geschikte kleding en schone schoenen te dragen waarmee u niet buiten loopt.
Het gebruik van een handdoek is verplicht (min. 100×50 cm), teneinde behandelbank/apparatuur etc. schoon te houden.
Klachten:
Wij streven naar integriteit en professionaliteit in onze praktijk, zijn er toch klachten meldt dat dan eerst bij uw therapeut.
FysioSteps is aangesloten bij de klachtenregeling van het KNGF, informatie vindt u in de wachtruimte.
Een klacht wordt altijd schriftelijk ingediend.
Overigen:
FysioSteps is niet aansprakelijk voor schade aan en/of vermissing van zich in dit gebouw of binnen directe omgeving van dit gebouw bevindende eigendommen/bezittingen van cliënten/bezoekers.
Tijdens de behandeling is het gebruik van een telefoon niet gewenst i.v.m. het verstoren van de behandeling.
Bediening/instellen van de apparatuur en de computer wordt uitsluitend door de fysiotherapeut gedaan.
FysioSteps aanvaart geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel van cliënten.
Wilt u bij gebrek aan zitruimte voorrang geven aan minder valide personen?
Het Nederlands recht is onverkort van toepassing, De Wet Bescherming Persoonsgegevens is van toepassing op privacygegevens.
Er wordt een rapportage naar de huisarts/verwijzer/specialist verzonden. Indien u hier bezwaar tegen heeft, dient u dit kenbaar te maken. Gebruik hiervoor het formulier “bezwaar verstrekken gegevens” en overhandig deze aan uw fysiotherapeut.
Neem vrijblijvend contact op of kom gewoon even langs, we helpen u graag verder.